fbpx

Кейс: Побудова воронки (Marketing and Sales Funnel) на B2B ринку. Корпоративний курс-практикум

Продовжуючи співпрацю з українським виробником біопрепаратів для рослинництва та тваринництва, Markets Consulting Group взялася за наступний етап роботи налагодження маркетингу в компанії-замовника. На цей раз він попросив допомогти розібратися з наступними проблемами:

  • Незбалансованість каналів комунікації;
  • Не оцифрованість життєвого циклу клієнта;
  • Несистемність у роботі з активностями та промо.

Завдання

Щоб вирішити вищезгадані проблеми, ми підготувати практичний корпоративний курс «Побудова воронки (Marketing and Sales Funnel) на B2B ринку». Команда замовника з 8 осіб (представники департаментів продажів, маркетингу та якості) проходила його у травні-червні 2023 року.

У рамках курсу, ми поставили перед собою наступні завдання:

  • Навчити команду замовника інструментам формування воронки (Marketing and Sales Funnel);
  • Допомогти впровадити отриманні знання в життя.
Marketing and Sales Funnel / воронка продажів

Рішення

Враховуючи ситуацію, ми вирішили ознайомити слухачів курсу з наступною інформацією:

  • вхідний та вихідний маркетинг;
  • шлях клієнта від suspect до client;
  • принцип PESO;
  • види комунікаційних каналів;
  • етапи та підетапи воронки;
  • можливі активності для кожного етапу воронки, календар їх проведення та KPI;
  • контент маркетинг і на які запитання він відповідає на кожному етапі воронки.

Корпоративний курс-практикум мав такі особливості:

  • Процес був побудований в стилі Design Thinking у поєднанні із SCRUM методологією;
  • Навчання проводилося у комбінованому форматі: вебінари + воркшопи;
  • Дотримувалися пропорції 30% теорії / 70% практики.

Для реалізації завдань ми використовувати наступні програмні продукти: Miro, Google Sheets, Skype, PowerPoint, Excel.

Результати

Під час проведення навчання були:

  • Визначені канали комунікації та розставлені пріоритети;
  • Сформована воронка з розбивкою на канали комунікації;
  • Сформований перелік активностей для кожного етапу воронки та різних сегментів клієнтів;
  • Проаналізована кожна група споживачів у розрізі часу проходження від моменту «не знаю даний товар» до «купую даний товар»;
  • Сформовано перелік товарів, котрі потребують першочергового впровадження заходів;
  • Вибрано перелік промо-активностей (цінових і нецінових) які найбільше підходять для даної галузі;
  • Сформована Roud Map по проведенню активностей та промо компанії із зазначенням ролей по матриці RACI у поєднанні з таймінгом кожного з процесів та процедур;
  • Погоджений супровід Markets Consulting Group у подальших циклах реалізації – у ролі консультанта.

Висновки

Для життєздатної воронки потрібні базові знання: шлях клієнта та час його переходу із одного етапу на інший; розуміння найефективніших каналів комунікації, активностей та промо, що найбільш підходять для конкретного сегменту та його життєвого циклу; KPI . Без системної роботи над базовими компонентами, бізнес втрачає стійкість та може бути уражений діями конкурентів.