fbpx

Кейс: Ціноутворення на B2B ринку. Корпоративний курс-практикум

Ціни є важливою складовою на ринку біопрепаратів для рослинництва та тваринництва. Компанія-замовник вирішила переглянути своє ціноутворення, оскільки мала неконкурентні ціни на більшість товарів.

Щоб вирішити цю проблему, Markets Consulting Group розробила ще один блок корпоративного курсу-практикуму «Ціноутворення на B2B ринку», команда замовника пройшла його в червні-серпні 2023 року.

Завдання

Для успішного виконання завдання ми поставити перед собою таку мету:

  • Навчити команду замовника інструментам та алгоритмам роботи по ціноутворенню;
  • Допомогти впровадити отриманні знання в життя.

Рішення

Враховуючи стан справ у компанії-замовника, ми вирішили ознайомити його представників з наступною інформацією:

  • Життєвий цикл товару та категорії;
  • Стратегії ціноутворення в залежності від певного етапу життєвого циклу товару;
  • Продуктова матриця;
  • Сегментування товарів за підходами категорійного менеджменту;
  • Визначення оптимальної  ціни на базі собівартості, ринку та попиту;
  • Визначення цінових порогів;
  • А/В тестування.

Як і попередні корпоративні курси, ми будували їх за такими принципами:

  • процес був організований за методологією Design Thinking та SCRUM;
  • програма курсу поєднувала теорію та практику;
  • 30% теорії / 70% практики.

У роботі нам допомагали такі програми: Miro, Google Sheets, Skype, PowerPoint, Excel.

Результати

У результаті проходження практичного корпоративного курсу була:

  • Виявлена потреба  в появі аналітика в компанії для системного аналізу даних по життєвому циклу товару та категорії. Сформоване первинне бачення переліку завдань даного працівника;
  • Створена продуктова матриця власних товарів, товарів прямих конкурентів та аналогів;
  • Просегментовані продукти компанії за класифікацією: товари трафіку/прибутку/виручки, «довгий хвіст» та новинки;
  • Детально проаналізовано портфель ключових конкурентів;
  • Проаналізовано оптимальну ціну для товарів «трафіку» за методикою найменша по «ринку»;
  • Проаналізовано оптимальну ціну для товарів «виручки» за методикою середня по «ринку»;
  • Розроблені кроки по тестуванню цін по методиці:
    1. Ван Вестендорпа (Price Sensitivity Meter) – опитування кінцевого споживача;
    2. Опитування експертів;
    3. А/В тестування ціни;
    4. Визначення коефіцієнтів еластичності.
  • Розроблений чек-лист для оцінки повноти роботи над цінами;
  • Сформована Roud Map по ціноутворенню на 9 місяців з зазначенням ролей по матриці RACI у поєднанні з таймінгом кожного з процесів та процедур;
  • Погоджений супровід Markets Consulting Group у подальших циклах реалізації – у  ролі консультанта.
Приклад визначення ціни на послугу

Висновки

Формування цін в компанії на B2B ринку – це системна робота яка може бути виконана лише при наявності великого пласту даних, таких як: власні продажі, ціни конкурентів, а також А/В тести та опитування для формування прогнозів щодо реакції «попиту» на зміну ціни. Як правило, дану роботу можна легко виконувати in-house спеціалістами із мінімальним залученням зовнішніх консультантів при умові, що працівники володіють достатніми компетенціями для виконання відповідних видів робіт.